facebook

Reklama internetowa

Reklama internetowa- które jej formy są najskuteczniejsze?

W Wielkiej Brytanii przeprowadzono badania mające określić, które formy reklamy internetowej są najskuteczniejsze. Badanie wykonano z inicjatywy firmy Interactive Advertising Bureau (IAB), natomiast przeprowadziła je firma Lightspeed Research. Wyniki nasunęły jeden prosty wniosek- im mniej reklama się narzuca, tym jest skuteczniejsza.

48% Brytyjczyków najczęściej klika w linki sponsorowane, natomiast 36% decyduje się na kliknięcie w banery zintegrowane ze stroną. Obie z wymienionych form reklamy w Internecie charakteryzują się m.in. tym, że są one mało inwazyjne i nie narzucają się internaucie. Jeśli zastanawiacie się na ile skuteczną formą przekazu są popularne malingi, to 28% respondentów zadeklarowało, że klika w nie od czasu do czasu (oczywiście pamiętając, że przytaczane wartości dotyczą wyników badania w Wielkiej Brytanii).

linki i boksy sponsorowane 

Jeśli chodzi o irytujące dla większości osób reklamy typu pop-up (okna reklamowe atakujące znienacka, często uciekające przed kursorem chcącym trafić w zbawienny „x”) to jedynie 24% respondentów kliknęło w nie, na 70%, którzy mieli z nimi w ogóle styczność. Niestety nie da się oszacować marginesu błędu dla tych danych, ponieważ nie da się ocenić ile osób kliknęło w pop- upy świadomie i zamierzenie, a ile niechcący, np. próbując je zamknąć.

Wnioski z przeprowadzonych badań mogą być zaskakujące dla niektórych. Mogłoby się wydawać, że ten co najgłośniej krzyczy i najbardziej rozpycha się łokciami ma największe szansę, żeby zostać zauważonym i zapamiętanym. Ci co tak myślą nie wzięli jednak pod uwagę, że większość osób nie lubi gdy się im coś narzuca, a takie właśnie wrażenie sprawiają reklamy o agresywnym, nachalnych charakterze. Wniosek z tego taki, że widoczność reklamy nie musi się ściśle wiązać z jej skutecznością.

Dajmy potencjalnym klientom możliwość decydowania, co chcą obejrzeć, sygnalizując im w ciekawy sposób, że warto akurat zainteresować się naszym przekazem. Nie wciskajmy swoich racji na siłę, bo to przeważnie skutkuje odruchem automatycznego sprzeciwu.

 

WDROŻENIA

Pliki cookies na stronie. Aby zapewnić poprawne działanie strony na stronie wykorzystujemy pliki cookies. Wraz z wejściem na stronę, niektóre pliki mogły już zostać zapisane w folderze przeglądarki.