facebook

e-promocja sprzedaży

 E-promocja sprzedaży, czyli dlaczego reklama produktu to za mało?

Dlaczego tak wiele osób uważa, że promocja oraz reklama to terminy związane nierozerwalnie z produktem? Jak reklama to produktu, jak promocja to produktu… Może czas zastanowić się co zrobić aby przekonać potencjalnych klientów sklepu internetowego nie tylko do naszego produktu, ale również sprawić aby chcieli go kupić i samo kupowanie było przedmiotem promocji? To już są dwa obszary, w których zwiększają się nasze szanse na sprzedanie produktu. Jak jeden zawiedzie to zawsze jest szansa, że drugi zadziała.

Takich produktów jak ten, który sprzedaje firma X, może być tysiące, choćby nie wiem jak sprzedawca przekonywał, że jego produkt jest jedyny w swoim rodzaju. Sklepy internetowe rosną jak grzyby po deszczu, więc sam produkt to już mało. Aby Twój e-sklep miał większe szanse na zyski niech Twoim narzędziem stanie się promowanie sprzedaży.
Z definicji: promocja sprzedaży, zwana również promocją uzupełniającą , czyli zespół środków mających na celu podwyższenie atrakcyjności produktu poprzez dodanie do niego różnych zachęt materialnych. Integralna część tzw. marketing mix.

Jak to działa? Najpopularniejszym środkiem promocji sprzedaży jest obniżenie cen. Oczywistym jest, że jest to najbardziej sugestywny i skuteczny sposób zachęcenia potencjalnego klienta do kupna naszego produktu. Klienci są jednak już zbyt znudzeni tego typu promocjami, które są stosowane w każdym sklepie internetowym. Jak się zatem wyróżnić? Jednym z najprostszych sposobów jest czasowa obniżka cen. Stosując taki zabieg, np. obniżenie cen o 30% na dany produkt w okresie od/do, jest szansa, że skorzystamy z mechanizmu zakupów pod wpływem emocji. Wg badań, takich zakupów dokonuje się zwykle pod wpływem mechanizmów promocji sprzedaży kupując produkty takie jak ubrania, płyty, kosmetyki. Zwykle klienci e- sklepów nie zastanawiają się zbyt długo podejmując decyzje o zakupie towaru codziennego użytku o stosunkowo niedużej wartości, takiego który jest kupowany dość często i w stosunkowo dużych ilościach w ciągu roku. Dodatkowo wiedząc, że promocja kończy się za X czasu dochodzi adrenalina. Decyzje podejmuje się wtedy szybciej w obawie, że towar późńiej będzie droższy i trzeba decydować się od razu. Gdy obniżka cen jest stała można decyzję odłożyć na później i po prostu zapomnieć o temacie lub w między czasie znaleźć lepszą ofertę.
Dla wielu osób obniżka kojarzy się jednak z upustem na towar wadliwy lub też mało chodliwy. Zatem skoro towar jest mało chodliwy to „coś z nim musi być nie tak”. Niestety to nadal tryb myślenia wielu klientów, dlatego też dobrze jest znaleźć okazję do obniżek. Mogą być to święta, walentynki, wakacje lub po prostu „posezonowa” obniżka cen. Może być to nawet obniżka z okazji rozpoczęcia weekendu, grunt, żeby o tym poinformować.
Następnie: 2 za 1- czyli dlaczego kupić jedno, jeśli mogę mieć dwa w tej samej lub niewiele wyższej cenie? Kolejna opcja zachęcenia klienta do dokonania zakupu. Wszelkiego rodzaju gratisy, gratisy dodawane do rachunku, który przekroczy określony pułap czy też „kup dwie, trzecia za grosz”- tylko od wyobraźni właściciela sklepu internetowego zależy jaki rodzaj promocji sprzedaży wprowadzi w swoim sklepie. Możliwości jest tyle, ile pomysłów, a promocja nigdy się nie zestarzeje, tylko będzie zmieniać swoje formy.

Jak zacząć? Priorytetową sprawą w tym przypadku jest zastanowienie się na ile nas stać, ile jest dla nas wart klient oraz jaki sposób promowania sprzedaży jest najodpowiedniejszy względem naszych możliwości oraz dla naszej branży.
Pomocne, a w przypadku większych e- sklepów wręcz niezbędne są odpowiednie systemy, które pomogą nam prowadzić taką promocję sprzedaży. Specjalnie napisane programy mogą być przystosowane do wybranego przez nas modelu promocji sprzedaży i mogą automatycznie przyznawać zniżki, rabaty np. względem danej grupy klientów.
Nasuwa się pytanie: ile wart jest klient? Ile można zainwestować w promocję sprzedaży aby była ona opłacalna? Aby odpowiedzieć sobie na to podstawowe pytanie należy obliczyć zyski, jakie generuje dla sklepu jeden klient (w danym czasie).

Wśród rozwijającego się rynku e-sprzedaży oraz przy stale rosnącym zaufaniu Polaków do sklepów internetowych, należy pomyśleć jak odróżnić nasz sklep od innych. Już nie sam produkt się liczy. Klienci chcą mieć coraz większe korzyści z zakupów, a zdając sobie coraz bardziej sprawę z tego, jak są cenni dla sprzedawców, oczekują że ci będą o nich zabiegać. Dlaczego więc nie zaspokoić tych potrzeb? Promocja sprzedaży to kolejne narzędzie, które umiejętnie stosowane pozwoli pozyskać nowych klientów i daje możliwość wyróżnienia się wśród innych, podobnych nam.

Dobrze przemyślana i wdrożona promocja sprzedaży może być czasem jedynym argumentem, dla którego klient kupi właśnie Wasz produkt, a nie identyczny produkt w innym sklepie internetowym.

WDROŻENIA

Pliki cookies na stronie. Aby zapewnić poprawne działanie strony na stronie wykorzystujemy pliki cookies. Wraz z wejściem na stronę, niektóre pliki mogły już zostać zapisane w folderze przeglądarki.