facebook

Często popełniane błędy

Nadal często popełniane błędy w sklepach internetowych.
(na podstawie raportu- Sklepy internetowe 2006).

Federacja Konsumentów zamieściła na swojej stronie "Raport z wyników monitoringu sklepów internetowych" - Warszawa 2006. Dane wynikające z raportu przedstawiają polskie sklepy internetowe w niekorzystnym świetle i obnażają ówcześnie złą ich organizację od strony prawnej. Przedmiotem badań było 200 polskich sklepów internetowych. Monitorowane sklepy były sklepami wybranymi ze strony www.sklepy24.pl.

Głównym minusem i dysfunkcją prawną ówczesnych sklepów internetowych (2006 rok), było niejasne i nierzetelne udzielanie informacji dotyczących takich zagadnień jak: dane firmy, prawo konsumenta do reklamacji i zwrotu pieniędzy, brak informacji o produkcie oraz niedostateczna dbałość o dane osobowe klientów. I tak z wyników możemy wyczytać, że np. co siódmy sklep nie podawał wówczas swojego adresu. Również dzięki raportowi możemy się dowiedzieć, że 42% sklepów niejednoznacznie podawało koszt usługi, a co siódmy w ogóle nie informował o tym fakcie.
Ostatecznie z szeregu szczegółowych danych, jakie dzięki badaniu uzyskała Federacja Konsumentów wynika, że jedynie 3 na 200 monitorowanych sklepów uzyskało status założonego „ideału”.

Dzięki temu raportowi możemy dowiedzieć się jakie są zobowiązania prawne sklepów internetowych wobec swoich klientów oraz czego nie należy robić.

Przejdź do strony z raportem.

WDROŻENIA

Pliki cookies na stronie. Aby zapewnić poprawne działanie strony na stronie wykorzystujemy pliki cookies. Wraz z wejściem na stronę, niektóre pliki mogły już zostać zapisane w folderze przeglądarki.